czwartek, 9 stycznia 2014

Ćwiczenia na uda i pośladki

"To już było", ale daję jeszcze raz zebrane do kupy. Ćwiczenia na uda i pośladki to dość chodliwy temat (chyba zaraz po ćwiczeniach na brzuch). Kto by nie chciał odstającej i jędrnej pupy? Chyba nie ma takich osób. 


Płaski brzuch możesz mieć pilnując tylko diety, ale ładnych pośladków niestety nie!

Wszystkie poniższe ćwiczenia można wykonać również bez sprzętu. Jest ich 15. Wykonując, każde 20 razy i powtarzając całość w 3-4 seriach masz gotowy kompletny trening. Są to propozycje na których bazuję podczas moich treningów. Jeśli wykonasz je odpowiednio szybkim tempie będzie to również trening aerobowy, ale osobom początkującym polecałabym raczej wykonywać wszystko wolno i dokładnie, pracując nad techniką. 















Wewnętrzna strona uda. Ćwiczenia o które bardzo często pytacie. Wystarczy guma za kilkanaście złotych :)



Kto się jeszcze zastanawia nad tym, czy od przysiadów urosną mu uda to proszę <klik>

Jakie jeszcze ćwiczenia na uda i pośladki wykonujecie? Z chęcią się zapoznam :)

73 komentarze:

  1. U mnie królują różnego rodzaju przysiady i wykroki z obciążeniem oraz MC. Te, które proponujesz są również fajne i skuteczne.. naszła mnie właśnie chęć na taki "mały obwodzik"

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. MC donald ? ;) Żarcik

      Martwy ciąg też lubię no ale tu jest już niezbędna sztanga

      Usuń
    2. Tez nie mam sztangi, robię zazwyczaj martwy ciąg o prostych nogach ze sztangielkami.

      Usuń
    3. MC, przysiady i wykroki (te chodzone szczególnie) to również moje ulubione ćwiczenia :)

      Usuń
  2. Brawo, super ćwiczenia, na pewno wykorzystam. Robisz dobrą robotę. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. ja narazie bardzo ostrożnie, cała w nerwach i niepewna o kolana, ale wracam do przysiadów :D uwielbiam to :)

    OdpowiedzUsuń
  4. wow, swietny poscik...:)

    Wrzucilam zajawke na Polskich Blogach Kobiecych na Swiecie
    http://polskieblogikobiecenaswiecie.blogspot.co.uk/2014/01/cwiczenia-na-uda-i-posladki-u-blue.html

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetny post.
    Nie wiem czy wiesz, ale jak dodajesz tak duże zdjęcia, to Ci się psuje wygląd bloga. Zdjęcie włazi na pasek boczny. Tak było też przy poście ze zdjęciami świątecznymi.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie wiem od czego to zależy, ale na moim komputerze u mojego męża jest ok, a na moim starym też się tak robi...

      Komu też "się robi" ogromne zdjęcie ?????????

      Usuń
    2. U mnie jest ok :)

      Usuń
    3. Mi się robiło w poście świątecznym, tutaj w porządku. Ale może to kwestia złego załadowania strony albo wielkości ekranu w komputerze/laptopie ;)

      Usuń
    4. zależy od przeglądarki i od powiększenia.. może warto trochę oddalić?

      Usuń
  6. U mnie to samo, strona się 'rozjeżdża', a po chwili wszystko wraca do normy :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Wiedziałam że ten ''przydatnik'' będzie świetny:) Wszystko w jednym miejscu, to lubię:)

    Większość z Twoich propozycji również stosuję jak i dodaję coraz to nowe by sprawdzić jak działają:)

    OdpowiedzUsuń
  8. ja robię jeszcze bulgarian squats i skłony z prostymi plecami z obciążeniem. :)
    a wewnętrzne uda można fajnie ćwiczyć w warunkach domowych, ściskając umieszczone między stopami krzesło, fotel, szafkę, cokolwiek (nogi leżą na podłodze). to ćwiczenie z callanetics. 100 ścisnięć daje w kość. :)
    pozdrawiam,
    ola

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie próbowałam tego ściskania, chyba że piłka :)

      Usuń
  9. pomocy! ostatnio właśnie skupiłam się na pośladkach i udach, miałam dwa tygodnie przerwy w ćwiczeniach ze względu na problem z kolanem a dwa dni temu poszłam znów na fitness tym razem pump... i teraz mam takie zakwasy że głowa mała... ledwo się ruszam a ćwiczyłam regularnie od 3 miesięcy. Uważasz że powinno się poczekać aż chociaż trochę zakwasy przejdą czy wręcz odwrotnie rozruszać je? źle się czuje bez ćwiczeń ale nie chce żeby było jeszcze gorzej :P

    OdpowiedzUsuń
  10. ja tylko trochę przysiadów robię, bo chcę lekkie efekty. Boję się, że stracę mój zaokrąglony tyłek

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dziewczyno, od przysiadow tylek sie zaokragla a nie splaszcza;/

      Usuń
  11. Witam:) Niedawno zrobiłam kurs instruktora fitness, jaki kursy/warsztaty polecasz? Chciałabym się dokształcić i nie za bardzo wiem gdzie? Czy duża ilość kursów jest wymagana do pracy w zawodzie?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie ma czegoś takiego jak wymagana ilość kursów doszkalających. Przede wszystkim ważne jest czy masz jakiekolwiek doświadczenie. Możesz zacząć od charytatywnej pracy (cokolwiek) żeby rubryka doświadczenie nie była pusta :)

      Open mind, EUROFITNESS

      Usuń
  12. uwielbiam ćwiczenia na pośladki :) przysiady należą do moich ulubionych :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Zawsze się zastanawiam, czy te ćwiczenia hucznie nazwane "dla kobiet" również działają na mężczyzn? Jak myślisz?
    Ja próbowałem i wydaje mi się, że również działają. W sumie, budowa ta saam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście że się nadają chociaż wielu facetów podchodzi do niech z rezerwą. Może boją się że nie dadzą rady ;)

      Usuń
  14. Super zestaw pewnie go wypróbuję :D

    OdpowiedzUsuń
  15. A czy jeśli ma się skłonność to ud i pupy rozbudobanych nietylko przez sporą warstwę tłuszczyku, ale i po ćwiczeniach dość szybko przez mięśnie - czy Twoim zdaniem, aby nieco zmniejszyć ww wymiary, stawiać tylko na cardio i dietę, czy te ćwiczenia też nie zaszkodzą?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Od ćwiczeń mięśnie nie zmaleją. To jest fakt. Sama dieta i cardio z kolei nie dadzą takiego jędrnego ciała jak trening siłowy czy modelujący.

      Usuń
  16. cwiczenia z guma rewelacja, megaaa boli ale dziala !

    OdpowiedzUsuń
  17. zaniedbałam ostatnio swoją dupcię... muszę dodać ten post do zakładek! :)

    OdpowiedzUsuń
  18. nienawidze wykrokow!! Akrat jestem szczesciara i mam odstajaca kragła pupe bez cwiczeń, ale po cwiczeniach jest mniejsza! wiec jednak warto :D

    OdpowiedzUsuń
  19. zapomniałam o kettlebell swings! genialne ćwiczenie, tylko trzeba mieć coś ciężkiego i wygodnego do trzymania. ogólnie uwielbiam męczyć swoje nogi i pośladki (efekty też uwielbiam, hahah)
    znowu ola :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też lubię ćwiczenia na nogi z ketlami ale celowo ich nie publikuję bo jednak mało osób je posiada

      Usuń
    2. zanim nie przeniosłam się na siłownię, robiłam swingsy z dwoma skrzyżowanymi hantlami po 2kg. : ) a tam też używałam sztangielek, bo dosłownie w tym tygodniu na mojej siłce pojawiły się prawdziwe kettle.
      ola

      Usuń
  20. Robię przysiady ze sztangą, kettlem, wykroki, martwy ciąg i wyskoki z przysiadu. To zapewnia mi takie zakwasy że utykam przez kilka dni :P

    Mnie by za to się przydały jakieś ćwiczenia na plecy, ramiona, obręcz barkową... Jakieś tam znam, ale wydaje mi się że nie ma po nich efektów :/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wyskoki z przysiadu dają ostro popalić :)

      Usuń
  21. Uwielbiam wszystkie cwiczenia na posladki!!! Uzalezniaja ;)

    OdpowiedzUsuń
  22. Muszę zaprzyjaźnić z tymi ćwiczeniami bo mój tyłek jest płaski i obwisły.

    OdpowiedzUsuń
  23. A mozesz powiedziec ktorych lepiej nie wykonywac mając zwyrodnienie w kolanie..?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie wiem jakie masz zwyrodnienie. Jeśli byłabyś moją klientką odesłałabym Cię do lekarza, żeby wypisał przeciwwskazania. Poleciłabym Ce na początek ćwiczyć z trenerem, żeby wyeliminować ewentualne błędy w technice, bo tak naprawdę one najbardziej szkodzą kolanom.

      Usuń
  24. wszystkie moje ulubione ćwiczenia <3

    OdpowiedzUsuń
  25. U mnie króluje martwy ciąg i przysiady ze sztangą :) jeszcze suwnica! o!

    OdpowiedzUsuń
  26. Witam:) Niedawno zrobiłam kurs instruktora fitness, jaki kursy/warsztaty polecasz? Chciałabym się dokształcić i nie za bardzo wiem gdzie? Czy duża ilość kursów jest wymagana do pracy w zawodzie?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wyżej odpisałam na podobne pytanie :)

      Usuń
  27. Squaty i wykroki najlepsze:) Robię dużo sumo ze względu na bryczesy. Używam hantli, bo chcę w tym samym czasie modelować ramiona.
    Z jakim obciążeniem robisz przysiady ze sztangą? U mnie na siłowni sztanga jest załadowana przeważnie na ~25 kg i trochę bym się bała od tego zacząć.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na zajęciach lift 10 kg, ale tak się robi dziesiątki powtórzeń. Na siłowni tak 25 i pupa do ziemi.

      Przecież możesz zdjąć obciążenie :)

      Usuń
  28. Komponuję sobie mój własny trening i Twoje ćwiczenia są w większości na mojej liście! :)

    OdpowiedzUsuń
  29. mam bzika na punkcie pośladków :) dużo ćwiczę z Mel B i robię przysiady, pewnie wypróbuję też Twoje ćwiczenia :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie wiem czy to dlatego, że byłam fanką spice girls, ale uwielbiam wszystkie treningi Mel B :D

      Usuń
  30. jutro chyba odstawię ćwiczenia z Mel B i wypróbuję te :) dzięki!

    OdpowiedzUsuń
  31. Ja polecam ćwiczenia Natalii Gackiej. Dla początkujących myślę, że są odpowiednie, ja jestem z nich bardzo zadowolona (;

    OdpowiedzUsuń
  32. Powiedz mi dlaczego w ćwiczeniu 12 za wysoko unosisz nogę. Unosi się tylko do linii ciała? I dlaczego w 13 za wysoko podnosisz biodra- podnosi się tylko do linii ciała?

    OdpowiedzUsuń
  33. Mam pytanie- po przysiadach, bardzo sie staralam wykonywac je poprawnie, bola mnie kolana. Czy to znaczy, ze jednak cos robie zle? Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  34. Nie wiem, czemu ale nie jestem w stanie wykonać tego przedostatniego ćwiczenia. Za to uwielbiam ćwiczenia z gumą, są np. dużo łatwiejsze od ćwiczeń z hantlami, a moje trenerka fitness mówi, że są duzo efektywniejsze:)

    OdpowiedzUsuń
  35. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  36. Z tych ćwiczeń robię tylko 8, czy to wystarczy?

    OdpowiedzUsuń
  37. hej moja waga 50kg przy wzroscie 158, mam niestety boczki troche brzucha po ciazy i plaski tylek! Jakie cwiczenia robic? glownie chodzi mi o tylek bo jest plaski prawie jak deska czy cwiczenia silowe powinnam robic jakie? zeby nie chudnac juz a jedynie wyrzezbic cialo. dziekuje z gory za pomoc:)

    OdpowiedzUsuń
  38. Super te ćwiczenia! Moim zdaniem genialna jest jeszcze piłka do ćwiczeń FITSPIRE. Ćwiczę z nią od miesiąca, pupa jest zdecydowanie ładniejsza i nie zamierzam przestać, bo uwielbiam ten sport! Na cellulit stosowałam roller.

    OdpowiedzUsuń
  39. Ja mam plan taki-nie schudnąć zbytnio,a podnieść i powiększyć sobie pupę:).Czy po rozgrzewce (bieganie plus pajacyki),wystarczy 10 min ćwiczeń na tą partię ciała (po nich aż mnie tyłek pali,więc mięśnie pracują ciężko).POtem jeszcze robię ćwiczenia rozciągające na całe ciało.

    OdpowiedzUsuń
  40. A czy ćwiczenia na trampolinie również wpływają na podniesienie pupy?

    OdpowiedzUsuń
  41. Oj tak tak, uda i pośladki wymagają mocnych ćwiczeń, sama lubię ćwiczyć nad tymi partiami, bo u mnie efekty są dość szybko widoczne, więc od razu praktycznie widzę, że to coś daje.

    OdpowiedzUsuń
  42. Bardzo dużo tych ćwiczeń - i dobrze :) Każda z nas chce mieć chyba dobrze wyrzeźbioną pupę. Jestem za ćwiczeniami głównie z obciążeniami, bardzo szczegółowo kilka opisano tutaj: http://www.jestemfit.pl/artykuly/trening/jak-zwi%C4%99kszy%C4%87-po%C5%9Bladki-%C4%87wiczeniami Niektóre z ćwiczeń na matach bez obciążeń są również w porządku, fajnie np. je ze sobą przeplatać.

    OdpowiedzUsuń
  43. A czy można je stosować wszystkie razem? Czy raczej sobie podzielić na grupy?

    OdpowiedzUsuń
  44. Zdecydowanie podobają mi się takie ćwiczenia, trzeba wrócić do formy

    OdpowiedzUsuń
  45. Agata prosze pomoz mi, dlaczego po kilku mieisacach wykonywania tych cwiczen, urosly mi tylko miesnie dwuglowe uda? po kilku miesiacach nie spodziewam sie jeszcze spektakularnych efektow, jest duzo do zrobienia ale nie wiem dlaczego te uda dwoglowe wygladaja jak pileczki :( odkad trenuje pobolewaja non stop. Pozdrawiam Agnieszka

    OdpowiedzUsuń
  46. Dokładnie ! Jeżeli chodzi o pośladki i uda to musimy się troche napracować by widać było efekty. Z brzuchem jest troszke inaczej, ponieważ trzymając dobrą dietę szybko nasz brzuszek może stać się płaski :) od dłuższego czasu również pracuje nad uda i pośladkami. Ciężko idzie ale efekty są co mnie bardzo cieszy :) Jeżeli chodzi jeszcze o jakies fajne ćwiczenia to podsyłam Wam na wewnętrzną stronę ud : https://www.skoknawage.pl/cwiczenia-na-wewnetrzna-strone-ud/
    Robię je od jakiegoś czasu i musze przyznać, że działąją niesamowicie :)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń